Op donderdag 15 juni stond het bezoek aan het Museum van Peter en Ria Geurts op het programma. De faam is het Museum al jaren vooruit gegaan. Na een inleidend woordje door onze voorzitter kwam eigenaar Peter Geurtz aan het woord. Peter vertelde e.e.a over het ontstaan van het museum en het programma voor deze middag. Hij deed deze aankondiging op een ludieke manier en had nog enkele anekdotes die hij uit de mouw schudde. Een ervan was het verhaal over een (laden)kast die hij van Hugo van den Boogaard  had gekregen. Deze was van Hugo zijn vader, die schoenen en sportkleding verkocht alsmede schoenen repareerde. Bij het plaatsen en nakijken bij deze kast in het museum trof Peter nog een "tientje" aan. Hij vond dat het niet aan hem toebehoorde en nam contact met Hugo op en die antwoordde dat Peter het mocht houden. Hij toonde het tijdens zijn "praatje". Voorts toonde hij nog oude brandstofbonnen vanuit de periode dat er een autovrije zondag was.In die periode (5 november 1973 tot 6 januari 1974) werd er een kunstmatig olietekort gecreëerd door de Arabische wereld. Peter toonde de aanwezigen benzine bonnen rood en groen en gaf aan wat het verschil was tussen de rode en groene bonnen. Hierna werd het museum bekeken waar allerlei werktuigen,relikwieën huishoudelijke apparaten uit vroegere tijden tentoongesteld waren. Zelfs was er een botsauto van de kermis aanwezig.

Na het bezichtigen van al dat moois werd het tijd voor een quiz. De groep van de voorzitter heeft uiteindelijk gewonnen. Tot op heden wachten wij nog op de prijs! Al met al vond alles plaats onder het genot van een drankje, dat geleverd werd door de Coop. Het was een uiterst gezellige middag, waarvoor wij Peter en Ria hartelijk voor bedanken.