Pannerden- De traditionele kermis in Pannerden, georganiseerd door Schuttersvereniging Claudius Civilis, blijft een jaarlijks hoogtepunt voor jong en oud. Dit feest, dat zijn oorsprong vindt in de rol van de schutters als beschermers van de gemeenschap,biedt naast het Koningschieten en de feestelijke vendelhulde,vele andere activiteiten voor de lokale bevolking.

Dit jaar voegt de Seniorenvereniging Pannerden,met de Activiteitencommissie voorop,een extra feestelijke draai toe aan de festiviteiten door een "Kleintje kermis"te organiseren voor haar leden.Tijdens het optreden van de Velpse Accordeonvereniging hebben al 6 mannen en 3 vrouwen zich ingeschreven voor het Koningschot en het Koninginnenschot. De exacte locatie en de manier van het afvuren van het Koningschot en het Koninginnenschot,mogelijk bij het Pannerdense Fort,wordt nog besproken. De voorkeur gaat uit naar een milieuvriendelijke optie.

Hoe dit precies zal vorm krijgen, zullen we weten op donderdag 3 oktober 2024. Wat zeker is,dat het een spetterend evenement zal worden,met een speciale bijdrage van cabaretier Mart Jansen,voormalig beschermheer van Schuttersgilde Claudius Civilis. De voorbereidingen zijn in volle gang en vormen een leuke opmaat naar de kermis.

Verstoppertje spelen zal dit jaar geen optie zijn,aangezien op 21 november Sint en zijn Pieten arriveren,wat betekent dat je de kans loopt om de zak in te moeten voor de reis naar Spanje. Dus kom allemaal op 3 oktober naar Clubhuis "De Dijk"om te genieten van het evenement en de aspirant-koning of koninging te steunen bij het schieten.

Vriendelijke groet, Pr., Frans Willemsen

Binnenkort!